Omega EV
Da na slican nacin je izgorila cubijeva peglica!DompaEV je napisao/la:Koliko je meni poznato - nije, bio je vec jedan prije nekoliko godina prouzrocen grijacem kabine, al je tada zakazao fet za PWM (koristen za regulaciju snage grijanja).r005w3lt je napisao/la:Jel ovo prvi požar na forumu?
Dakle - sa grijanjem oprezno!
Grijac je ostao on (on ce napisati vise kad se javi)
Steta prevelika...
Usput ovo poziva na ideju za implementaciju sustava zastite koji monitorira nekoliko temperatura i evenata u vozilu i gasi glavni relay ili nesto slicno (poziva vlasnika na gsm?)...
Zapravo, nemam ništa protiv SSR-a kao elementa u krugu regulacije grijanja (uključuje/isključuje grijač) radi regulacije temperature, ali u krugu MORA biti kontaktor koji onemogućuje uključenje grijača kad ne treba, tj. dok je kontakt isključen odnosno dok temperatura prekorači sigurnosni maksimum.
Ipak sam skloniji PTC grijaćim elementima nego klasičnim elektrootpornim.
PTC grijači su praktički samoregulirajući, tj. samostalno održavaju temteraturu za koju su konstruirani, bez dodatnih elemenata regulacije(termostata). PTC grijači vode najčešće se rade za 85-95 oC, a grijači zraka 150-200 oC. Na temperaturama iznad radne otpor im se dosta strmo počne povećavati zbog čega struja(snaga) znatno pada te prestaju grijati. Problem je što se moraju koristiti na naponu za koji su predviđeni da bi dobro radili, a to je u masovnoj proizvodnji 12V, 110V i 230V. Naravno, moguće je napraviti za bilo koji napon (npr. 72 ili 96V), ali je pitanje hoće li to netko raditi za par komada i koliko to onda košta.
Ipak sam skloniji PTC grijaćim elementima nego klasičnim elektrootpornim.
PTC grijači su praktički samoregulirajući, tj. samostalno održavaju temteraturu za koju su konstruirani, bez dodatnih elemenata regulacije(termostata). PTC grijači vode najčešće se rade za 85-95 oC, a grijači zraka 150-200 oC. Na temperaturama iznad radne otpor im se dosta strmo počne povećavati zbog čega struja(snaga) znatno pada te prestaju grijati. Problem je što se moraju koristiti na naponu za koji su predviđeni da bi dobro radili, a to je u masovnoj proizvodnji 12V, 110V i 230V. Naravno, moguće je napraviti za bilo koji napon (npr. 72 ili 96V), ali je pitanje hoće li to netko raditi za par komada i koliko to onda košta.
Lako je sada diskutirati... Svi moramo izmjenjivati podatke i iskustva i kada napravimo grešku, spalimo nešto. Forum nije samo za hvaliti se...
DC struja je zeznuta za prekidanje. Radim često sa DC sustavima 220V. Nije problem samo sa SSR-ovima već i sa običnim standardnim pomoćnim relejima pa i sklopnicima kontaktorima pa treba posebno paziti i gledati karakteristike releja na DC naponu. Ako npr. na releju piše da je za 10 A misli se na 10 A ali za 600 AC. U praksi je to za DC napone cca 5A za 24V DC ili 2A za 64V DC ili 1A za 110V DC ili 0,5A za 220V DC ili 0,2A za 600V DC.
DC struja je zeznuta za prekidanje. Radim često sa DC sustavima 220V. Nije problem samo sa SSR-ovima već i sa običnim standardnim pomoćnim relejima pa i sklopnicima kontaktorima pa treba posebno paziti i gledati karakteristike releja na DC naponu. Ako npr. na releju piše da je za 10 A misli se na 10 A ali za 600 AC. U praksi je to za DC napone cca 5A za 24V DC ili 2A za 64V DC ili 1A za 110V DC ili 0,5A za 220V DC ili 0,2A za 600V DC.
Tom SSR-nista ne znaci ostala zastita.
Moze riknuti u voznji i iako grijac vode normalno radi i hladi se, sam SSR se za to vrijeme pocne grijati i moze prouzrociti pozar.
Ja sam ga za pocetak imao u kabini i kad je riknuo toliko je zagrijao hladilo da je to strasno.
Da ga nisam iskljucio na vrijeme bilo bi svasta.
Vukao sam oko 10A na 96v a na njemu je pisalo 200v 35a DC.
Moze riknuti u voznji i iako grijac vode normalno radi i hladi se, sam SSR se za to vrijeme pocne grijati i moze prouzrociti pozar.
Ja sam ga za pocetak imao u kabini i kad je riknuo toliko je zagrijao hladilo da je to strasno.
Da ga nisam iskljucio na vrijeme bilo bi svasta.
Vukao sam oko 10A na 96v a na njemu je pisalo 200v 35a DC.