
Buggy Carter GTR Interceptor
Budem vidio kad dođu glavčine koliko su zupci pojedeni jer mi se ovako čine dosta potrošeni a ne bi želio da mi brzo naprave štetu na samim glavčinama.bmwcabrio je napisao/la:to na poluosovinama nije ništa.
očisti vrati i vozi
Malo sam se zezao sa arduinom koji će mi biti glavna "pamet" za upravljanje kontaktorima za promjenu smjera, kontrolu temperature... Našao sam zgodan board koji ima optoizolirana 4 releja i čini mi se prigodan za ovu moju namjenu.

Zamislio sam si na mjestu gdje je bio mjenjač, zapravo poluga za vožnju naprijed-nazad napraviti malu aluminijsku kontrolnu ploču na kojoj će biti tri tipkala, Drive, Neutral i Reverse i iznad toga ću staviti OLED 2.42" na kojem će biti ispisivana temperatura motora, baterija i kontrolera te broj okretaja samog motora.


Počeo sam lagano programirati arduino i za sad sam složio;
- tipkala drive, neutral, reverse pale određene kombinacije 2 releja koja upravljaju ulazima na Zapiju
- PWM upravljanje motorom ventilatora (vjerovatno neki 12V iz Omege i slično cca 150W) i to u ovisnosti o temperaturi. Temperatura početna i ona kad je na max je hardkodirana i vjerujem da će biti recimo 30C neka početna vrtnja pa recimo 50C 100% a vrijednost ispisujem na OLEDu
- Ubacivanje u rikverc jedino ako je RPM=0
- temperature mjerim sa DS18B20 motor, baterija i kontroler/kučište elektronike
Još moram par sitnica složiti, dok čekam dijelove ali ugrubo to je to.



Budem još probao presložit ispis na ekranu ali ovo mi se čini dosta pregledno. Znam da je ovo overkill i da sam mogao samo stavit preklopnik za vožnju naprijed-nazad 1-0-2 ali kad me ovo veseli što ću

Zadnja izmjena: Caca, dana/u 28 tra 2018, 23:14, ukupno mijenjano 1 put.
Prebacivanje izmedju D/N/R samo kada je RPM=0 i kada je stisnuta kocnica.Caca je napisao/la:Malo sam se zezao sa arduinom koji �e mi biti glavna "pamet" za upravljanje kontaktorima za promjenu smjera, kontrolu temperature... Na�ao sam zgodan board koji ima optoizolirana 4 releja i �ini mi se prigodan za ovu moju namjenu.
...
- Ubacivanje u rikverc jedino ako je RPM=0
Glavčine su na carini, valjda budu drugi tjedan tu pa da vidim na čemu sam!
Soft za rboard samo što nije gotov a ovo je ogledni primjerak;
- samo jedan temperaturni senzor
- za PWM zadana granica od min 30 do max 40° pa ide po 10%
- RPM budem riješio HAL senzorom 3144, uzimam 5 okretaja pa srednju vrijednost
- osvježavanje svake sekunde
Iako nemam nikakvog delaya potrebno mu je neka sekunda i pol da bi skužio pritisnutu tipku što pripisujem Dallas 18b20 senzoru i nekih 750ms za konverziju ali nije loše s tim da se i ovom može doskočiti...
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/TMeDWq2Y59Y" frameborder="0"></iframe>
Soft za rboard samo što nije gotov a ovo je ogledni primjerak;
- samo jedan temperaturni senzor
- za PWM zadana granica od min 30 do max 40° pa ide po 10%
- RPM budem riješio HAL senzorom 3144, uzimam 5 okretaja pa srednju vrijednost
- osvježavanje svake sekunde
Iako nemam nikakvog delaya potrebno mu je neka sekunda i pol da bi skužio pritisnutu tipku što pripisujem Dallas 18b20 senzoru i nekih 750ms za konverziju ali nije loše s tim da se i ovom može doskočiti...
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/TMeDWq2Y59Y" frameborder="0"></iframe>
Obzirom da BMS ima SSR koji je zatvoren ako je napon veći od 2.7V dodao sam još jedan feature u kontroler. Kad napon na bilo kojoj ćeliji padne ispod 2.7V na 3s na displayu se ispiše poruka Battery! pa otpuštanjem gasa i laganijom vožnjom se može prevaliti još neki put. Ako se pojavi niski napon na ćeliji duže od trenutno 15s (moram vidjeti kako će se ponašati u stvarnosti) tada kontroler gasi Zapi i traži punjenje baterija!
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/JQD2XHQRKVQ" frameborder="0"></iframe>
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/JQD2XHQRKVQ" frameborder="0"></iframe>
Primjetio sam da što više raskapam to više nailazim na probleme i nedostatke :-)
Uglavnom imao sam nešto vremena za "šerafljenje" pa sam tako skinuo zadnji lančanik, zglobove i poluosovine. Izrezao viškove, nosač od rezervoara, dio nosača motora... malo prebrusio i prelakirao da ipak ljepše izgleda

Došao sam do nekih dimenzija boxa za bateriju pa sam napravio neki model i sad tražim gdje bi to mogao dat napraviti? Gec?



Stigao mi lančanik korak 520 13 zuba od motora pa me zanima što bi predložili kako napraviti prihvat na osovinu motora. Osovina mi se čini jako mekana a ovi zupci su mali pa ako samo izglodam vjerujem da će se brzo "okrenuti". Da li je pametno napraviti neku prirubnicu ili možda zakaliti osovinu motora? Osovina je 20mm kao i lančanik pa bi bilo najbolje izglodati i zakaliti...?


Raskopao sam još i kočioni cilindar i obzirom da mu nema pomoći naručio sam novi. Nisam mogao ni zamisliti koliko je ovdje u HR teško pronaći recimo vijak za kotače M10 x 1.25, pa maticu za njih, manžete koje su slične da ne nabrajam dalje... vidim da će ova zabava potrajati!
Rboard je stigao pa se sad malo zezam doma sa softwareom. Šteta kaj je logika na 3.3V pa mislim da ću imati problema sa I2C OLEDom koji bi trebao biti na nekih 2m-3m udaljenosti jer sam testirao sa 5V na nekih 3m i UTP kabelom i nije mi baš radio kako treba.
Uglavnom imao sam nešto vremena za "šerafljenje" pa sam tako skinuo zadnji lančanik, zglobove i poluosovine. Izrezao viškove, nosač od rezervoara, dio nosača motora... malo prebrusio i prelakirao da ipak ljepše izgleda


Došao sam do nekih dimenzija boxa za bateriju pa sam napravio neki model i sad tražim gdje bi to mogao dat napraviti? Gec?



Stigao mi lančanik korak 520 13 zuba od motora pa me zanima što bi predložili kako napraviti prihvat na osovinu motora. Osovina mi se čini jako mekana a ovi zupci su mali pa ako samo izglodam vjerujem da će se brzo "okrenuti". Da li je pametno napraviti neku prirubnicu ili možda zakaliti osovinu motora? Osovina je 20mm kao i lančanik pa bi bilo najbolje izglodati i zakaliti...?


Raskopao sam još i kočioni cilindar i obzirom da mu nema pomoći naručio sam novi. Nisam mogao ni zamisliti koliko je ovdje u HR teško pronaći recimo vijak za kotače M10 x 1.25, pa maticu za njih, manžete koje su slične da ne nabrajam dalje... vidim da će ova zabava potrajati!

Rboard je stigao pa se sad malo zezam doma sa softwareom. Šteta kaj je logika na 3.3V pa mislim da ću imati problema sa I2C OLEDom koji bi trebao biti na nekih 2m-3m udaljenosti jer sam testirao sa 5V na nekih 3m i UTP kabelom i nije mi baš radio kako treba.
Zadnja izmjena: Caca, dana/u 28 tra 2018, 23:16, ukupno mijenjano 1 put.
Kaljenje osovine zahtjeva veliko grijanje, što ti nije preporučljivo.
Najbolje ti je izraditi prirubnicu i na nju zašrafiti lančanik.
Važno je da je prirubnica precizno istokarena i da sa osovinom čini čvrsti sklop.
Tolerancija 1~2 stotinki milimetra u minusu. Tada ti je dovoljno urezati jednu standardnu kajlu 4×4mm.
Osovina se može razglodati samo ako prirubnica na njoj ima lufta. Kad je sklop čvrst nema šanse.
Prirubnicu moraš nabiti ili pod presom ili je zagrijati pa brzo navući dok ne ugrije osovinu. Možeš pomoći vijka u vrhu osovine.
Vijke i matice M10×1,25 ćeš naći na kile na svakom auto otpadu.
P.S.
Kad pišeš skraćuj redove da se kod čitanja ne mora šetati stranica ljevo-desno.
Najbolje ti je izraditi prirubnicu i na nju zašrafiti lančanik.
Važno je da je prirubnica precizno istokarena i da sa osovinom čini čvrsti sklop.
Tolerancija 1~2 stotinki milimetra u minusu. Tada ti je dovoljno urezati jednu standardnu kajlu 4×4mm.
Osovina se može razglodati samo ako prirubnica na njoj ima lufta. Kad je sklop čvrst nema šanse.
Prirubnicu moraš nabiti ili pod presom ili je zagrijati pa brzo navući dok ne ugrije osovinu. Možeš pomoći vijka u vrhu osovine.
Vijke i matice M10×1,25 ćeš naći na kile na svakom auto otpadu.
P.S.
Kad pišeš skraćuj redove da se kod čitanja ne mora šetati stranica ljevo-desno.
Hvala na prijedlogu, budem dao nešto ovako napraviti. Ovo je moja neka vizija takve prirubniceOldDog je napisao/la:Kaljenje osovine zahtjeva veliko grijanje, što ti nije preporučljivo.
Najbolje ti je izraditi prirubnicu i na nju zašrafiti lančanik.
Važno je da je prirubnica precizno istokarena i da sa osovinom čini čvrsti sklop.
Tolerancija 1~2 stotinki milimetra u minusu. Tada ti je dovoljno urezati jednu standardnu kajlu 4×4mm.
Osovina se može razglodati samo ako prirubnica na njoj ima lufta. Kad je sklop čvrst nema šanse.
Prirubnicu moraš nabiti ili pod presom ili je zagrijati pa brzo navući dok ne ugrije osovinu. Možeš pomoći vijka u vrhu osovine.
Vijke i matice M10×1,25 ćeš naći na kile na svakom auto otpadu.
P.S.
Kad pišeš skraćuj redove da se kod čitanja ne mora šetati stranica ljevo-desno.



Što se tiče skraćivanja, ja na 22" monitoru nemam potrebe pomicat lijevo - desno pa nisam primjetio problem

Probat ću ovo dat napravit pa budem vidio rezultat.
Zadnja izmjena: Caca, dana/u 28 tra 2018, 23:16, ukupno mijenjano 1 put.